A személyes márka
Főoldal A First Step veleje A Trénerről A First Step csomag Praktikus Kapcsolat Cikkek, anyagok Sitemap Jelentkezési lap


Hajdú László a First stepről
Hajdu László a First stepről





Iwiw megosztás

A személyes márka

Tartalom: Amiket érdemes elolvasnod First Step Pályakezdő tréning tematikájához kapcsolódóan

A személyes márka

Openhrd.hu

 

Az elmúlt éveket is figyelembe véve, egyértelmű az a trend, hogy a fejlődést két meghatározó tényező alakítja – a technológia és a személyiség. Napjainkban a személyiség szerepe előtérbe került, sokkal hamarabb döntünk valamely személyiség, mint valamilyen termék, szolgáltatás mellett. A személyes márka (personal branding) egyre szélesebb körben terjedő marketingeszköz. A márkázás a termékek vagy a szolgáltatások oldaláról indult el, és a szó hallatán először erre is gondolunk. A personal branding viszont az egyén személyes márkája, sajátosságok, jellemzők összessége, amiből a másik bizonyos előnyökre tesz szert.

 

A személyes márka magában foglalja a belső tulajdonságokat, kreativitást, vezetői készséget, versenyszellemet, feltéve, hogy valaki versenyezni akar. Összefoglalva, a személyhez határozottan kötődő megfogható és kevésbé megfogható jellemzők sokasága.

 

A személyes márka azért is fontos, mert a statisztika szerint az emberek először döntenek egy személyiség és egy idea mellett, s csak utána vásárolják meg a terméket vagy a szolgáltatást.

 

A personal branding fogalmát nehéz definiálni. Meghalljuk valakinek a nevét, és egy kép jelenik meg előttünk az illetőről. Lehet egy erős benyomás vagy képzet, ami megjelenik a személyről, amikor találkozunk vele vagy gondolunk rá. Mindegyikünknek van személyes márkája, csak talán nincs tudatosan összerakva.

 

Napjainkban kiemelkedően fontos szerepe van a személyesmárka-építésnek Magyarországon. Sajnos, a makro- és mikrokörnyezetben híján vagyunk az olyan kiemelkedő személyiségeknek, akiknek személyes márkája van.

 

Az elmúlt tizenöt évben rengeteg minőségi knowhow árasztotta el az országot, a menedzsereknek egy új világot kellett megtanulniuk. A vezetők már megtanulták, hogyan bánjanak jobban a munkatársakkal, hatékonyabban gazdálkodnak az idejükkel, tudják kezelni a konfliktusokat, és biztosan döntenek. Most elérkezett az idő, hogy ne csak a vállalat vezetéséhez értsenek, hanem szakítsanak arra is időt, hogy „megcsinálják magukat”. Ebben segíthet a coaching, ami segítséget nyújt az ügyfélnek, hogy felismerje rejtett belső forrásait.

 

A personal brand kialakítását nem szabad összekeverni az önmenedzseléssel. A menedzselésnek nem mindenhol van igaz íze, az ügyeskedés irányába hajlik. El kell választani a két fogalmat.

 

A personal branding nem az önadminisztráció, a túlnyomulás, a PR túlfeszítése. Az, hogy valaki egy unit, előbb-utóbb kiderül. Ideig-óráig adminisztrálhatja magát valaki, de ez a tágabb környezetben nem észrevehető, a hamisság hamar kiderül. Akkor, ha a personal branding egészségesen megjelenik, el kezd élni a kreativitás, kinyílnak a személyiségek. Észre fognak venni, lényeges önfejlesztési folyamat indulhat el. A személyesmárka-építés a pozitív különbözőségről, a kisugárzásról szól. Elindult a társadalmi szerepvállalás, a társadalom csak akkor lesz erős, ha igazi személyek állnak mögötte.

 

Mészáros Etelka

Főoldal ::: Kapcsolat ::: Sitemap
Copyright © 2021 first-step.hu